Aantal clicks op sociale media verhogen

De voorbije jaren is gebleken dat sociale media een uitstekende tool is om het verkeer naar je website te verhogen. Uiteraard geldt dit enkel wanneer je voldoende tijd en energie steekt in het maken van je content. Wil jij ook meer verkeer naar je website? Houdt dan rekening met de volgende tips om je sociale media optimaal te benutten en zo de Click-Through-Rate naar je website te verhogen.

Doelen definiëren

Het is belangrijk om doelstellingen voor je content vast te stellen en deze te duidelijk te definiëren. Dit zal je helpen in de zoektocht naar de soort content die je wil creëren. In dit geval is je doel om meer verkeer naar je website te krijgen. De content moet dan ook opgemaakt worden op een wijze dat het mensen naar de site leidt. Hoe specifieker het doel, hoe beter je de content kan afstemmen op het doel.

Kwaliteit

Je kan mensen aantrekken, maar het is de kwaliteit van je content dat zal bepalen of ze blijven. Vergelijk het met een Restaurant. Elk restaurant kan je behoefte (honger stillen) bevredigen. Maar het is de kwaliteit van het eten en de service die bepalen of je zal terugkeren en of je het restaurant zou aanbevelen aan je vrienden.

Relevantie

Een belangrijke factor voor succesvolle content is relevantie. Deze wordt bepaald door de mate waarop je content afgestemd is op je doelgroep, op je merk en op het kanaal waarop je post. Ook het tijdstip waarop je post is hier van belang. Er bestaan verscheidene kwalitatieve bronnen op het internet die je leren hoe je deze ‘afgestemde content’ het beste kan creëren.

Er bestaat een gezegde die als volgt luidt:

“being relevant is not enough, you need to be disproportionately relevant”.

Het komt erop neer dat je naast relevant ook voldoende onderscheidend, uniek moet zijn in vergelijking met je concurrentie.

Content sweet spot

Content mag niet enkel vanuit het perspectief van de onderneming gemaakt worden, want dit zorgt voor middelmatige content.

Stel wel wij-vragen om een beeld te krijgen van je eigen sterktes. Stel daarnaast wie-vragen om de klant en zijn verlangens te leren kennen. Op deze manier bereik je de content sweet spot, waar er een evenwicht is tussen de waarden van je onderneming en de waarden en behoeften van de doelgroep.

Content formats

Terugkerende vormen van content, ook wel content formats genoemd hebben verscheiden voordelen. Het is gemakkelijker om content te plannen, voor te bereiden, te verbeteren en het creëert herkenbaarheid bij het publiek.

Content kalender

Het plannen van content kan je doen aan de hand van een content kalender. Ondanks de voordelen van een planning, is het bij content toch belangrijk dat je soms ook spontane content post. Op deze manier sta je nog dichter bij de klant en kan je inspelen op gebeurtenissen die niet vastliggen.

Korte tips

  • Hou je posts zo kort mogelijk.
  • Maak altijd gebruik van beeldmateriaal.
  • Ga dialoog aan met het publiek.
  • Voeg een call-to-action toe aan je posts.
  • Zorg voor verschillende types content.
  • Verwijs niet te veel naar de site, maar neem ook effectief de link op in je post.

Deze tips zouden je al veel moeten helpen met het verhogen van het verkeer van je sociale media naar je website. Uiteraard zijn er nog veel meer tips en tricks, maar dit is zeker al een goed begin. Goede content zorgt ervoor dat er meer interesse is voor je onderneming binnen je doelgroep, met als gevolg dat meer mensen je website zullen bezoeken. Probeer ook zelf eens na te gaan wat voor jou het beste werkt. Voor sommige ondernemingen werkt de ene tip beter dan de andere.